PSA

PURETECH

PEUGEOT PROBLEMEN & REPARATIES – BGB MOTORENREVERSIE & AUTOPARTS

Ervaart u problemen met uw Peugeot? Bij BGB Motorenrevisie & Autoparts zijn wij gespecialiseerd in het opsporen en verhelpen van complexe motorschades en veelvoorkomende problemen bij Peugeot’s. Uw auto is bij ons in vertrouwde handen: wij werken uitsluitend met originele of gelijkwaardige onderdelen en zorgen voor een vakkundige oplossing.

 

Wilt u uw Peugeot laten repareren? Neem direct contact op voor een vrijblijvend advies met een van onze specialisten.

Neem contact op

VEELVOORKOMENDE PEUGEOT REPARATIES

In onze werkplaats komen regelmatig Peugeots binnen met de volgende problemen:

Distributiekettingproblemen (THP-motoren)

  • Opgerekte distributieketting

  • Overgeslagen of gebroken distributieketting Bekend bij o.a. Peugeot 207, 208, 308, 508, 3008 en 5008.

Distributieriemproblemen (PureTech-motoren)

  • Versleten distributieriem

  • Risico op scheuren en breken bij onvoldoende onderhoud Komt vaak voor bij o.a. Peugeot 107, 206, 208, 308, 2008 en 5008.

Hoog olieverbruik (THP & PureTech-motoren)

  • Vaak veroorzaakt door defecte kettingspanners of slijtage van zuigerveren

  • Symptomen: hoger olieverbruik, motorstoringen en vermogensverlies Veel voorkomend bij o.a. Peugeot 108, 207, 208, 308, 408, 508, 2008, 3008, 5008, Partner en Rifter.

Neem contact op

Veelvoorkomende Ford reparaties

Heeft u last van hoog olieverbruik, distributieketting- of distributieriemproblemen bij uw Peugeot? Wacht niet te lang, want doorrijden kan leiden tot ernstige motorschade. Neem vandaag nog contact met ons op voor een deskundig advies of een afspraak.

 

  • 06/10/2025 0 Opmerkingen
    Distributieriemproblemen Ford & PSA 1.5 / 1.6 TDCi & HDi

     

    Gespecialiseerde reparatie en revisie bij BGB Motorenrevisie & Autoparts
    Een gebroken of versleten distributieriem bij de Ford of PSA 1.5 en 1.6 TDCi/HDi motoren kan ernstige motorschade veroorzaken. Zuigers en kleppen raken elkaar, waardoor onderdelen als de cilinderkop, drijfstangen en nokkenassen zwaar beschadigd raken.

    Bij BGB Motorenrevisie & Autoparts zijn we gespecialiseerd in het herstellen en reviseren van deze motoren. Waar andere garages vaak afhaken vanwege de complexiteit, beschikken wij over de kennis, onderdelen en ervaring om uw motor vakkundig te herstellen — tegen een eerlijk tarief.

    Lees meer
  • 06/10/2025 0 Opmerkingen
    Problemen met PureTech-motoren van Peugeot, Citroën, DS en Opel

     

    De PureTech-motoren van het PSA-concern (Peugeot, Citroën, DS en Opel) staan bekend om hun soepele prestaties, zuinigheid en lage CO₂-uitstoot. Toch zijn deze 3-cilinder 1.2 benzinemotoren ook berucht vanwege een aantal veelvoorkomende technische problemen.

    Bij BGB Motorenrevisie & Autoparts zien we vooral twee duidelijke zwakke punten terug:

     

    1. Versleten of gebroken distributieriem
    2. Verhoogd olieverbruik

     

     

    Lees meer
  • 06/10/2025 0 Opmerkingen
    Problemen met THP-motoren van Peugeot, Citroën, Mini en BMW

     

    De THP-motor (Turbo High Pressure) is het resultaat van een samenwerking tussen Peugeot/Citroën en BMW. Deze motoren combineren sterke prestaties met een laag brandstofverbruik en een soepele rijervaring. Dankzij directe brandstofinjectie en variabele kleptiming leveren THP-motoren uitstekende kracht met een relatief lage CO₂-uitstoot.

    Toch kent deze technisch geavanceerde motor ook zijn zwakke punten. Eigenaren van onder meer Peugeot, Citroën, Mini (S-uitvoering) en BMW ervaren regelmatig terugkerende problemen.

    Lees meer
  • 06/10/2025 0 Opmerkingen
    Problemen met de PureTech-motoren van Peugeot, Citroën, DS en Opel

     

    De PureTech-motor is een innovatieve en efficiënte driecilinder benzinemotor die door het Franse PSA-concern werd ontwikkeld voor merken als Peugeot, Citroën, DS en later ook Opel. Deze motor staat bekend om zijn krachtige prestaties en lage brandstofverbruik. Toch is er ook een keerzijde: veel bestuurders kampen met terugkerende problemen aan de distributieriem en verhoogd olieverbruik.

    Lees meer
  • 06/10/2025 0 Opmerkingen
    THP-motorproblemen bij Citroën, Peugeot, Mini en BMW

     

    De THP-motor (Turbo High Pressure), ontwikkeld door Peugeot en Citroën in samenwerking met BMW, staat bekend om zijn krachtige prestaties, lage CO₂-uitstoot en soepele rijgedrag. Door directe brandstofinjectie en een turbo levert deze motor veel vermogen bij een relatief laag verbruik — een indrukwekkend staaltje techniek dat ook in Mini- en BMW-modellen is toegepast.

    Toch heeft deze populaire motor een aantal zwakke punten die op termijn voor flinke problemen kunnen zorgen.

    Lees meer
  • 06/10/2025 0 Opmerkingen
    Veelvoorkomende problemen bij THP-motoren van Citroën, Peugeot, Mini en BMW

     

    De THP-motor (Turbo High Pressure) is ontwikkeld door Peugeot/Citroën in samenwerking met BMW. Het is een moderne motor die bekendstaat om zijn krachtige prestaties, soepele rijgedrag en relatief lage uitstoot. De motor levert veel vermogen uit een compacte cilinderinhoud en wordt toegepast in onder andere de Peugeot 208, 308, 508, Citroën DS3/DS4/DS5, Mini Cooper S en diverse BMW-modellen.

    Ondanks de innovatieve techniek en het rijplezier dat de motor biedt, kent de THP-motor een aantal structurele zwakke punten.

    Lees meer